Sokféle lehetőség – hogyan válassz?

Nagyon sokféle lehetőség, formátum, megoldás van arra, hogy online formában átadhasd a meglévő tudásod másoknak. A neked leginkább megfelelő mód kiválasztása is többféle szempont alapján történhet.

Elsődlegesen az legyen a döntő szempont, hogy milyen módon lehet leghatékonyabban átadni a tudásod.
Ha pl. olyan a témád, ami nagyon a vizuális látványon alapul, akkor kevésbé lehet hatékony az írásos forma.
(Pl. hajvágási technikák bemutatására egyértelműen a videós bemutatás a legcélszerűbb, nem az írás.)

A választást befolyásolhatja a célcsoportod is, akiknek a tudásanyagodat szánod. Ha jól be tudod határolni, hogy kik lesznek a te ideális vevőid, és tudod azt is, hogy ők pl. az írott anyagokat részesítik előnyben, akkor valószínűleg kevésbé lesz sikeres körükben pl. a podcast (hanganyag).

Az is befolyásolhatja a választásod, hogy te hogyan érzed magad komfortosan. Ha nem szeretsz szerepelni, nem szereted magad videókban látni, vagy izgulsz élő beszéd közben, akkor neked jobb megoldás lehet az írott formátum.

A következőkben megnézzük a 3 leggyakoribb infóbiznisz formátumot, hogy könnyebb legyen döntened.